baspilon.reismee.nl

Van start in Uganda

Hallo Thuisfront!

Ik heb weer veel e-mails van jullie mogen ontvangen met de vraag hoe het gaat. Daarvoor onwijs bedankt.

Zoals jullie aan de foto’s hebben kunnen zien ban ik in Kampala (Uganda) aangekomen. Janna en ik zijn vanuit Kigali (Rwanda) ’s ochtend vroeg vertrokken met de bus nar Kampala. Dit was een mooie rit waardoor we veel van beide landen hebben kunnen zien. De natuur is hier adembenemend mooi. Heel groen, eigenlijk heel anders dan de dorre savannes. Bij de grens ging ook alles voorspoedig, op een paar voordringende Afrikanen na. Maar dit werd subtiel duidelijk gemaakt door Janna dat dat niet de bedoeling was, waar ze al dan niet mopperend achteraan de rij gingen staan (1-0 voor janna). Vervolgens kwamen we mooi op tijd aan in Kampala. Hier werden we opgehaald door de eigenaar van het guesthouse. Dit is een aardig optrekje met de nodige kamers. Hier heb ik een eigen kamer waar ik de tijd uit kan zitten. Doordat het huis wat groter is is er eigenlijk altijd wel iemand. Dit is wel lekker en kun je altijd wel even met iemand een gesprek aangaan.

De opvolgende dagen zijn we lekker met zijn tweeën de stad gaan verkennen. We zijn hierbij met een boda boda naar het centrum gegaan. Eerst even naar de bank, hier werd geld opgenomen……dachten we. Het probleem was dat er geen geld uit de ATM kwam. NA nog wat andere pasjes te hebben geprobeerd kregen we er uiteindelijk wat uit. Toen konden we de stad in.

Kampala is een erg chaotische stad. Het is er stoffig, auto’s, motoren en busjes vliegen aan alle kanten langs je heen. Het maakt allemaal wel lekker levendig zullen we maar zeggen. Wanneer je zelf achterop een boda zit dan is het geen uitzondering om even een shortcut te nemen over de stoep al toeterend. Dit is logischerwijs leuk als je achterop zit, maar minder als je op de stoep loopt.

Er zijn twee delen van Kampala. De eerste dag zijn we naar Old Kampala geweest. Hier is het meer downtown en een mindere sfeer. Twee keer is de tas die bij mij op de rug zat geprobeerd te rollen. Maar janna, ja alweer, zag het gebeuren en sprak de jongeman even een hartig woordje toe en verdween toen voorgoed (2-0 voor janna). Wel kreeg ik de waarschuwing van janna dat ik als ik op deze manier verder liep en zo alleen de stad in zou gaan werd bestolen. Hier hebben we meteen maar even een weddenschap over afgesloten, want dat gaat mij natuurlijk nooit overkomen. Zo’n lieve krullebol uit Grunn!

Vervolgens was het tijd om even te ontspannen. Janna had al in geen tijden meer een zwembad gezien, laat staan een sauna en een Turks stoombad. We zijn dus lekker bij een luxe hotel naar binnen gelopen en een blaken prijs betaald om even een dagje te relaxen. En ik moet toegeven dat ik dat ook niet erg vond. Daarna hebben we lekker gegeten in een indiaas restaurant. Het mooie is dat ze hier alle keukens hebben. Allemaal mensen die uit de oorspronkelijke landen komen, hierdoor is de kwaliteit van het eten erg goed. En een mooie bijkomstigheid dat het ook allemaal erg goed betaalbaar is, tien euro pp tops voor een erg uitgebreide maaltijd.

Maandag ben ik begonnen bij het rode kruis. Het is er allemaal echt op zijn Afrikaans geregeld. Mijn project specificaties zijn tot drie keer toe doorgeschoven naar de volgende dag. En vandaag heb ik iets meer duidelijkheid gekregen, maar ook nog niet alles. Wel is het duidelijk dat ik straks voor een week of drie naar het oosten moet, richting Kenia. Hier zouden dan de projecten zitten die ik moet analyzeren. We zien het, hakuna matata (geen probleem) en pole pole (langzaam langzaam).

Nogmaals bedankt voor alle mailtjes, telefoontjes en smsjes en tot horens!!!

Cheers!!!!

Reacties

Reacties

Annette

Heey!! Wat weer een mooi verhaal! Heel veel plezier, en succes met je project! x

Pim

Mooi werk hoor, dit is pas een echte buitenland ervaring! Vergeleken met dit is Singapore toch echt vakantie hoor, echt heel uniek wat je daar allemaal aan indrukken opdoet.

Keep in touch,

Kim & Pim

FJ

Leuk om je verhaal te lezen. Veel plezier nog !

Stefanie

Heeey Bas!

Hoe is het daar? Wat een avontuur weer in Arfrika! Hoe is het met je project? Wanneer moet je precies richting Kenia?
Ik had Janna afgelopen week aan de telefoon, die belde vanaf de ambassade, superleuk :-D Hoop dat jij het ook goed naar je zin hebt en dat je niet gerold wordt! (Of is dat ondetussen al gebeurd? ;-) )

Succes en veel plezier daar!

Oma Hendriks

Bas, wat kun jij prachtig vertellen. Je hebt een prachtig verslag gemaakt. Ik zie nu al naar het volgende verslag uit. Wat hebben jullie een fijne tijd gehad he met je ouders. Ik wens je een hele goede tijd in Uganda. Veel liefs en tot horens. Oma.

George

Problemen met pinnen in Kampala had ik ook. Barclays accepteerde mijn Visakaart niet. Crane wel.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!