baspilon.reismee.nl

Rwanda Rwanda

Murahu/Jambo Mzungus,

Ten eerste heel erg bedankt voor al jullie smsjes, e-mails en andere berichten voor het succes wensen voor mijn reis/onderzoek/vakantie in Afrika. In deze mail zal ik jullie proberen een beschrijving te geven over wat ik tot nu toe heb gedaan.

Ik heb op 20 april mijn laatste tentamen gemaakt en op 22 april ben ik naar Rwanda gevlogen. De vlucht was op zich goed, alleen een beetje weinig geslapen. Ongeveer 3 uur en daarna moesten we (mijn ouders en ik) 'even' wachten op het vliegveld van Nairobi (Kenia). Hier begon het Afrika gevoel weer aardig te kriebelen. Toe we na een heel mooie vlucht, waar we Rwanda vanuit de lucht duidelijk konden zien, aankwamen stond daar gelukkig mijn janna weer!Het was een hele tijd geleden en het was een fantastisch gevoel haar weer te zien. Mijn ouders zijn toen afgezet bij het hotel en ik ben met janna de stad Kigali in gegaan achter op de moto (een motor taxi). Dit was heel mooi, alle kleuren van de producten, de mensen en de chaos die er in het verkeer heerst. Daarbij gaat de rest allemaal Pole Pole of terwijl langzaam langzaam en alles is Hakuna Matata (geen probleem). Je wordt meteen weer op een voetstuk gezet door de Rwandezen. Ze gedragen zich onderdanig en willen alles voor je doen. Wij zijn dikke blanken met veel geld, iets dat zij willen.

De tweede dag zijn we vertrokken voor een rondreis door Rwanda. Dit was heel erg mooi. We hadden een auto met chauffeur geregeld en die heeft ons ongeveer een week rond gereden. Het mooie was dat hij alle binnen doorweggetjes kende en we hierdoor een prachtige reis hadden door de binnen landen van Rwanda. Er wonen hier heel veel mensen in een klein land, waardoor er on afgebroken mensen langs de weg liepen met van alles op hun hoofd of op een fiets. Vijf kratjes achter op de fiets is mogelijk!!dus daar kunnen wij nog wat van leren als we met één kratje bier op de fiets zitten. Doordat het land erg heuvelachtig is wordt het ook wel het land van de mille collines (duizend heuvelen) genoemd. Hierdoor geeft het een fantastisch gezicht als je over de weggetjes rijdt en alle verschillende kleuren ziet van de akkers, bananen bomen en de thee en koffie plantages. Het is te veel om alles op te noemen wat we hebben gezien. Op de laatste dag van onze trip zijn we naar de berggorilla's geweest. Dit was een ongelofelijke ervaring!!We moest een uur lopen totdat we bij een gorilla familie aankwamen. Deze beesten lopen dan zo'n 3 meter van je af in het wild!!Op een open plek stonden we met onze groep van acht man midden in de gorilla familie die 26 gorilla's telde. De gorilla's varieerden van twee weken oude gorilla baby's tot de volwassenen en de baas 'de Silverback'.

Op dit moment zitten we weer in Kigali en ben ik me een beetje aan het voorbereiden om naar Uganda te gaan. Samen met janna vertrek ik op 5 mei naar Kampala om daar nog een paar dagen vakantie te houden. Mij ouders gaan weer terug op 4 mei.

Ik zal jullie proberen om op de hoogte te houden de aankomende tijd. In Uganda heb ik internet dus er kan geskypt worden voor wie wil!

Nogmaals bedankt voor al jullie interesse en succes met alles!

Cheers!!

p.s. alle tentamens zijn gehaald dus ik hoef alleen mij scriptie nog en dan ben klaar!!

Reacties

Reacties

Gilian

Ha Bas,

Kicke dat je gorilla's hebt gezien zeg! Ik ben zooo jalours. Toevallig zag ik gisteren ook nog gorilla's (bij burgerszoo), maar dat is niet echt iets om vrolijk van te worden.
Van mij mag alles hier ook wel wat meer Pole Pole...
Wederom veel plezier, en plaatst gerust een keer foto's!!!

grt

Gilian

Merel

Hey Bas,

Goed bezig! Dus je vermaakt je nu al wel daar.. ;-) Helemaal tof van die gorilla's!!

Veel plezier nog met zijn tweeen en succes!!

Groetjes,
Merel

siemen

Jow Pilon. Je zit dus al in l'afrique! En alle tentamens gehaald, dat is fantastisch. Nu nog ff scriptie he? Niet onderschatten want ik ga momenteel door een ware scriptie hel(: Hou me op de hoogte van je avonturen en doe Janna de groeten.

BJ!

Jo Bas!

Dacht dat je met je scriptie bezig ging ipv alleen maar mooi vakantie te houden! Maar klinkt wel super relaxed allemaal weer en ben benieuwd naar de foto's! Met name die van de fiets met 5 kratjes!:D

Have fun en groeten aan Janna!

BJ!

freek

Ha Bas, goed verhaal en gefeliciteerd met de tentamens. Veel succes in Uganda! Groet uit de ub. X

Henk

Ha die Bassie dank voor je leuke mail.

Allereerst mijn felicitaties voor het halen van ALLE tentamens! strakke planning!! en dan nu nog helemaal relaxed met Janna dor Rwanda trekken ik ben ...

Wij horen graag veel meer!!

Op een zeer bizarre Koninginnedag na is hier verder niet veel te vertellen.

PS; Goed dat jullie niet in Mexico zitten want dat is een wat lastig weerzien met Janna en die mondkapjes enz.

We skypen

Take care
Henk

Henk

O ja Bas mijn skype is

walker-h

Egbert en Tammy

Hi Bas,

Fijn om te horen dat jullie zo'n mooie trip hebben gemaakt door Rwanda en die gorilla's was dus een hele belevenis. Mooi voor jullie om weer samen te zijn. En Bas, geweldig dat je al je tentamens hebt gehaald, gefeliciteerd. Het afstuderen is in zicht. Nog een mooie tijd, succes met je stage en tot skype. Groetjes, Egbert en Tammy

Annette

Heey Bas (en Janna)!!

Goed om te horen dat je veilig bent aangekomen! Geniet van het land en van elkaar!

Liefs, Annette

Stefanie

Woow.. Wat klinkt dat weer heerlijk! Jullie zijn geloof ik goed aan het genieten van alle mooie dingen, mensen en de natuur. Ook weer van het bij elkaar zijn natuurlijk :-)
Super dat je je tentamens gehaald hebt Bas!
Geniet er van en tot snel :-)

Liefs en een dikke kus voor jullie allebei!

Stefanie

Arno

Hey Bas,

Klinkt errug goed allemaal! Heel wat anders dan een paar weken UB :) Ben benieuwd naar de foto's. Geniet ervan, succes met je scriptie en groeten aan Janna!

Groeten, Arno.

Ruben

Hey Bas!

Mooie verhalen, veel plezier en succes de komende tijd met het onderzoek enzo. Tja, dikke blanken dus. Dan heb je toch te weinig op de baan gestaan blijkbaar :-)

Groeten

mjb

hee Bassie!
veel plezier daar en goed oefenen, ik wil die 5 kratten-truc ook wel even leren ;-)

Het beste, Marc

James

Ouwe,

Mooi om te horen dat alles goed gaat. En gefeli met je tentamens!!

Doe rustig aan en geniet ervan!

Blijf je mooie verhaln bloggen

Groetjes aan je ouders en aan janna!!

Cheers James en Carlijn

Elsbeth

Bonjour!

Ik heb zo goed als mogelijk net alle verhalen en al heel veel foto's en filmpjes gezien. Het ziet er allemaal zo mooi uit! Ben heel benieuwd hoe het straks bij jou is. Proberen je net te skypen maar je nam niet op, straks wel even weer proberen. Tot laters en ik verwacht wel een orginele afrikaanse felicitatie morgen...... Dus wees creatief.. ;)

X

Oma hendriks

Lieve Bas.
van harte gefeliciteerd dat je je tentamens hebt gehaald. Een hele zorg minder he. Wat een prachtig reisverslag en wat fijn, dat jullie weer bij elkaar zijn he. Wat hebben jullie veel moois gezien. Geniet lekker van deze tijd. Groetjes en kusjes voor jullie beide.

Menko

He bassie,

klinkt zwaar relax allemaal! Te mooi om waar te zijn lijkt t wel! Maak er mooie tijd van maar dat gaat wel lukken denk ik! Blijf de blog volgen!

X

Ps. gefeliciteerd met de tenetamens!

Marcel

Gefeliciteerd met het behalen van je Tenamens, in the pocket zullen we maar zeggen.
Je maakt er een mooi reisverslag van, blijft men op de hoogte, Geniet van deze bijzondere reis!

Succes !!!
Groetjes Marcel & Inge

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!